MAXON ohlašuje Cinemu 4D Release 18

Můžete se těšit na řadu zásadních vylepšení v MoGraphu, interaktivní modelovací Nůž, Voronoi fragmentace, trackování objektů ve videu, podstatné vylepšení zobrazení ve viewportu a desítky dalších novinek.

FRIEDRICHSDORF, Německo25 července 2016 – společnost MAXON dnes představila CINEMU 4D Release 18 (R18) – novou verzi svého vlajkového produktu pro 3D animace, vizuální efekty, 3D kreslení a vizualizace.


Cinema 4D R18 přináší dlouhý seznam novinek, vylepšení a úprav, které urychlí práci na vašich 3D projektech a animacích a také otevře zcela nové obzory. Některé novinky jako třeba Object Motion Tracking či efektory MoGraphu znamenají zcela zásadní rozšíření možností celého programu.

Zde jsou ty nejzásadnější:

  • Zobrazení scény v editoru: Pokud vlastníte odpovídající grafickou kartu, můžete při práci s 3D scénou v editoru v reálném čase vidět odrazivé materiály, detailnější kontury povrchů díky funkci Inverse Ambient Occlusion a také deformace povrchů prostřednictvím funkce Tesselation. Vše výše uvedené pomáhá urychlit práci na projektech bez nutnosti provádění finálních výpočtů
  • NOVÝ Interaktivní modelovací nástroj Nůž: Nástroj pro "řezání" polygonálních objektů byl v Cinemě 4D odjakživa. Nyní ale přichází interaktivní nástroj Nůž, který lze použít i jako zcela svébytný modelovací nástroj. Řezy nyní můžete vést napříč objekty, řezat podle čar, křivek nebo ploch. Tvar řezu lze libovolně upravovat až do okamžiku, kdy jste spokojeni a chcete řez provést. Nově přibyla možnost automatického odstranění jedné části řezu. Uživatelem definované množství řezů, jejich distribuce na objektu a přizpůsobení tvaru řezu pomocí křivek pak posouvá tradiční využití tohoto nástroje do zcela nové úrovně.
  • NOVÝ Inverzní Ambient Occlusion: Inverzní efekt „zašpinění" umožňuje tvorbu zajímavých efektů jako jsou třeba opotřebení nebo částečnou simulaci podpovrchového rozptylu světla (sub surface scattering)
  • Thin Film Shader: Speciální shader pro vytváření efektu povrchového filmu na objektech jsou jsou například sklo, bubliny, olej apod.
  • Paralax mapování: Zásadní rozšíření možností tvorby optického efektu hrbolatosti na povrchu 3D objektů.
  • Vertexové barvy: Kresba vertexových barev na polygonální objekty. Export vertexových barev do jiných programů. Import vertexových barev z jiných 3D programů. Konverze vertexových barev na vertexové mapy
  • Editace odrazivých materiálů: Při práci s větším množstvím odrazivých materiálů, které používají stejné vrstvy, určitě oceníte možnost jejich hromadné editace i vizuální označení přímo ve Správci materiálů.
  • Shadow Catcher: Pokud zapracováváte 3D grafiku do obrázků či videa, můžete nově použít speciální shader Shadow Catcher. Ten umí zachytit stíny světel vrhané objekty do scény, čehož lze následně snadno využít pro tvorbu masek stínů či odlesků pro kompoziční programy jako Adobe Photoshop či AfterEffects.
  • Integrace Substance materiálů: Substance materiály vytvářené v programech firmy Allegorithmic jsou kompatibilní s řadou 3D grafických aplikací a herními enginy. Nyní je můžete využít také přímo v prostředí programu Cinema 4D. Z webu si můžete stáhnout desítky špičkových materiálů zdarma a ihned je začít používat ve svých projektech. A pokud vlastníte aplikace od firmy Allegorithmic, zvládnete i tvorbu vlastních Substance materiálů.
  • Voronoi fragmentace: Efektivní způsob, jak "rozbít" 3D objekt na části, nabízející v podstatě neomezené možnosti nastavení způsobů fragmentace. Různé metody fragmentace lze navíc mezi sebou kombinovat pro dosažení co nejlepšího výsledku. Voronoi fragmentaci lze kombinovat s dalšími efektory MoGraphu i dynamických simulací prostřednictvím MoDynamics.
  • MoGraph váhy, MoGraph cache, skrývání klonů: Chování klonů lze nyní detailně nastavovat pomocí váhových map, které nakreslíte štětcem. Nově lze také skrývat vybrané skupiny klonů a kešovat různé MoGraph animace pro rychlejší přehrávání.
  • Nastavení klonerů: Zásadních vylepšení se dočkaly také klonovací nástroje MoGraphu. Konkrétně je možné vytvořit klony v mřížce, rozmístěné do tvaru libovolného objektu. Dále lze nově nastavit změny velikosti klonů podle velikosti polygonů a přibyl i nový režim klonování Voština (Honeycomb), umožňující ještě detailnější řízení chování klonů.
  • Efektor Odpuzení (Push Apart): Nový speciální efektor, zabraňující vzájemnému překrývání klonů. K dispozici máte řadu různých způsobů nastavení.
  • Nastavení rodičovského objektu v animacích: Usnadnění animací „předávání" 3D objektu od jednohu rodičovského objektu na jiný pro specifické typy animací.
  • Object Motion Tracking: Nyní můžete ve videu sledovat a analyzovat pohyb objektů, které pak později nahradíte vlastními 3D modely. Díky této novince už nebudete muset opouštět prostředí programu Cinema 4D a používat externí video trackovací nástroje.
  • Nastavení UVW mapování z projekce: Rychlá aplikace UV map na více objektech najednou prostřednictvím standardních projekcí
  • Raycast Baking pro Sculpting: Zcela nový algoritmus pro zapékání deformačních a normálových map, který přináší možnost animování základních skupltovacích tvarů a rendering vysoce detailních povrchů

Detailní přehled novinek v Cinemě 4D R18 je k dispozici na stránkách www.cinema4d.cz.
Názorná videa představující jednotlivé nejdůležitější novinky poté na Cineversity.com a youtube.com .

Novou verzi Cinemu 4D R18 je možné shlédnout poprvé naživo na konferenci SIGGRAPH 2016 v Los Angeles konané od 24. do 28. července 2016. Veškeré prezentace budou k dispozici také ke sledování online na livestream.

Cena a dostupnost

O firmě MAXON

MAXON Computer patří mezi největší světové výrobce software pro 3D modelování, kreslení, vizualizace a animace. Jeho programy CINEMA 4D a BodyPaint 3D získaly řadu ocenění a jsou masově používány pro tvorbu vizuálních efektů ve filmech, výrobu reklamních a televizních spotů, architektonické vizualizace, produktový design, špičkovou grafiku do digitálních AAA her nebo ilustrace pro medicínu, vědu a výzkum. Firma MAXON Computer sídlí ve Friedrichsdorfu v Německu a má pobočky v USA, Velké Británii, Francii, Japonsku a Singapuru. Další informace o firmě a jejích produktech najdete na stránkách www.maxon.net.

MAXON Cinema 4D R18

Web: www.maxon.net/r18
Facebook: https://www.facebook.com/maxon3d
Twitter: https://twitter.com/maxon3d
YouTube: http://www.youtube.com/user/MaxonC4D

Kontakt

Digital Media s.r.o.

Tel.: 585 227 272
Email: obchod@digitalmedia.cz
Web: http://www.digitalmedia.cz

Další kontaktní informace

Nabídka školení

Adobe Creative Cloud

Prodejní nabídky

Zajímavé odkazy

  • www.digitalmedia.cz
    České stránky s informacemi o produktech Adobe, Maxon, V-Ray dalších 3D.
  • www.cinema4D.cz
    Český portál produktů Cinema 4D pro modelování, vizualizace a animace.
  • www.vray.cz
    Český portál pro uživatele pokročilých renderů V-Ray.
  • www.rhinoCAD.cz
    Český portál tohoto univerzálního 3D modelovacího nástroje.
  • www.flash.cz
    Český portál pro uživatele produktů Adobe.
  • www.3Dsoftware.cz
    Český portál pro uživatele 3D produktů.
  • www.c4dexchange.com
    Náš anglický portál s množstvím 3D modelů, textur, materiálů i výukových scén a videotutoriálů.

Doprava zdarma